Jak prodat během pár dní téměř z nuly za 1 500 000 Kč?
Fotky a videa na e-shopu 1) dokáží zákazníkovi perfektně přiblížit produkt, 2) dokáží vám výrazně zvednout prodeje 3) a dokáží vám naprosto unikátním způsobem podporovat váš brand a značku. Má to ale jednu podmínku. Musíte jak fotky, tak videa udělat správně. Jenže to je krok č. 1. Pak je tu krok č.2., který je zcela zásadní – musíte to umět “prodat”, bez toho vám jsou fotky i videa k ničemu. Víceméně všechno vám je k ničemu, když to, co děláte, “neprodáte”. A přesně to byl hlavní důvod, proč jsem se rozhodl spustit naprosto unikátní službu ESHOP VIDEO, díky které vám vytvoříme nejlepší fotky a videa, která na českých e-shopech můžete vidět. Naprosto vás díky tomu nejen odlišíme, ale hlavně vám přineseme to “B)” – výsledky a prodeje.
Žádné kecy a sliby, ale výsledky
Tady můžete vidět jak vypadal e-shop LUKS Barefoot “před” a “po” prvních změnách, které jsme u Lenky zrealizovali.
Pár měsíců zpátky se mi ozvala Lenka, majitelka e-shopu LUKS Barefoot s tím, že se ji víceméně zastavily prodeje a neví co s tím dělat. V roce 2021 měla obrat cca 6 mil. Kč, ale od začátku roku 2022 šel obrat postupně dolů, až se dostala do fáze, která byla víceméně kritická. Tak jsme na nic nečekali a dali hned do práce.
Jako první jsem udělal Lence detailní zpětnou vazbu na její e-shop a jasně definoval první kroky, které se musí hned změnit a které následně. Výsledek? Dali jsme dokupy e-shop, kompletně nafotili nové produktové fotky, tak jak by měly vypadat. Vytvořili první videa, vybrali výkonnostní agenturu, připravili kampaně a ty následně spustili.
Tady je hrozně důležité zdůraznit, že to bylo až ve chvíli, kdy byl web v takovém stavu, kdy jsme kampaně mohly spustit. To znamená, že předpoklad, že kampaně a i celá práce, kterou jsme odvedli, přinesou opravdu relevantní výsledky a nebudeme posílat zákazníky na web, který bude vypadat tak, jak bohužel vypadá naprostá většina českých e-shopů.
Proč většina e-shopů neprodává?
Pokud bude detail vašeho produktu vypadat např. takhle, máte opravdu malou šanci, že prodáte.
Bohužel to je realita a skutečný obraz českého ecommerce trhu. Řada e-shopů spustí kampaně, investují tisíce, někteří desetitisíce a znám i e-shopy, kteří investují do reklamy statisíce měsíčně, ale ty prodeje nepřichází. Nebo alespoň ne takové, jaké by si e-shop představoval.
A víte čím to je? E-shopy přináší návštěvu a potenciální zákazníky na weby, které vypadají tak, jak vypadají. Tzn. už z podstaty věci mají zásadní chyby, které zákazníky odradí než aby je “nalákaly”. Podívejte se na video u tohoto článku, kde uvidíte pár konkrétních příkladů.
To jak tyto věci najít a ideálně úplně změnit na svém e-shopu, abyste dokázali generovat úplně jiné výsledky, řeším také detailně v mém programu ESHOP BOOST, kde jsem za mě vypíchl 3 nejzásadnější jak chyby tak věci, které musíte 100% vyladit, pakliže chcete opravdu prodávat a generovat taková čísla, jaké byste chtěli. Ve výsledku to není nic složitého, jen to musíte udělat. Bez toho budete v lepším případě pouze průměrem průměru a to je stav, který je o ničem.
Jak to dopadlo?
Pro LUKS Barefoot jsme nafotili jak produktové fotky, tak i fotky na modelkách, aby si zákazník dokázal boty co nejlépe představit přímo na noze. I to mělo výrazný vliv na astronomický nárůst prodejů.
Pojďme zpátky k příkladu LUKS Barefoot. Opravili jsme tedy ty nejzásadnější chyby, web nebyl sice ve 100% stavu, ale byl už poladěný tak, aby se reklamy daly spustit, protože nebyl čas. Lenka potřebovala okamžitě prodeje a přísun cash flow.
Dali jsme věci do pohybu a reklamy s novými fotkami se spustily. Výsledek? Za necelých 14 se prodalo za téměř za 1,5 mil Kč a to připomínám, že obrat Lenky byl za celý předešlý rok 6 mil. Kč! Reklamy se musely velmi rychle vypnout, aby Lenka nápor zvládla ustát z druhé strany, tedy boty vyrobit a zákazníkům doručit.
Jakmile se prvotní nápor odvalil, spustila se druhá vlna předem naplánovaných marketingových aktivit. Výsledek? Během zhruba týdne prodeje za dalšího cca půl milionu korun. Tentokrát Lenka už ale vše pozastavila dřív, aby zvládala plynule výrobu. A jedeme dál.
Má to jeden háček. Jen fotky a videa nestačí
Ukázka videa LUKS Barefoot. Tohle je jedna z reklam, kterou jsme pro Lenku vytvořili. Samotná reklama ale nestačí, abyste díky ni opravdu prodávali, musí přijít na řadu správný marketing.
Fotky a videa na e-shopu 1) dokáží zákazníkovi perfektně přiblížit produkt, 2) dokáží vám výrazně zvednout prodeje 3) a dokáží vám naprosto unikátním způsobem podporovat váš brand a značku. Přesně tímhle dnešní článek začínal a teď už víte proč. Samozřejmě, buďme ale úplně upřímní. Nestačí udělat jen fotky a videa a myslet si, že automaticky prodáte. Tak to nefunguje.
Zaprvé není fotka jako fotka a video jako video. Prostě když dva dělají totéž, není to totéž. To je jasné. Jenže pak přichází to “B)” a to, že fotky a videa musíte umět “prodat” a až to vám přinese reálné prodeje. Pokud to “neprodáte”, tak je vše úplně k ničemu.
Jenže, jak na to?
Takhle to vypadalo v zákulisí natáčení pro LUKS Barefoot v našem studiu
Prodat díky fotkám a videu je úplně samostatná disciplína a natolik zásadní, že dokáže opravdu hodit všechnu vaši práci “do koše” pokud se vám to nepodaří. A protože tohle většina e-shopů, ale i agentur jednoduše neumí, bylo právě tohle jedním z klíčových aspektů, proč jsem se z kraje letošního roku rozhodl naplno rozjet službu ESHOP VIDEO a zužitkovat v něm všechny zkušenosti, které jsem v této oblasti za více než 10 let každodenní praxe nasbíral.
Koneckonců úspěch našeho prvního e-shopu, který byl 7 let po sobě největším hokejovým e-shopem u nás, jsem postavil z veliké čísti právě na fotkách a videích. A stejně tak je to i v rámci našeho současného e-shopu x-trenink.cz.
Za ty roky se neustále přesvědčuji o tom, že fotky a videa dokáží hrát na e-shopu zcela zásadní roli pokud s nimi umíte pracovat a dokážete využít jejich potenciál. A přesně o tom je služba ESHOP VIDEO – dodat vám nejen super výstup, ale hlavně díky tomu také výsledky.
Podívejte se na stránky eshopvideo.cz, kde se o celé službě dozvíte víc. Uvidíte tam také detailní pohled do zákulisí natáčení a focení u Lenky včetně všech výstupů, které jsme pro Lenku zrealizovali. A pokud byste chtěli i vy super videa a fotky, stačí se ozvat a pustíme se do toho.
Máte dotaz kolem e-shopu? Napište mi
Podívejte se na můj e-shop x-trenink.cz.
Co si o tomto tématu myslíte? Jaký je na to váš názor? Budu rád, když se o něj podělíte dole v rámci diskuze pod tímto článkem. ⬇️ A pokud máte jakoukoliv otázku kolem vašeho e-shopu nebo vašeho podnikání nebojte se mi napsat. Rád vám řeknu svůj názor i doporučení na konkrétní situace, abyste se posunuli nejen dopředu, ale dělali hlavně věci, které vám přinesou výsledky. V rámci individuální spolupráce pak můžeme jít ještě hlouběji.