Komunikace, která přináší úplně jiné výsledky
Čím se můžu v dnešní době odlišit, abych dokázal zaujmout zákazníky a ti u mě nakoupili a pak ještě můj e-shop doporučovali svým kamarádům a známým? Nad tímhle přemýšlí hodně e-shopů a řada z nich vám řekne, že je to v dnešní době prakticky nereálné. Tvrdí, že je všechno vymyšlené a bojovat se dá víceméně jen nízkou cenou. Jenže chyba lávky, tohle je špatný pohled a úplně pokroucené uvažování. Ukáži vám, jak se můžete zcela lehkým způsobem opravdu odlišit, zaujmout návštěvníka a ještě mu nahrát na smeč, aby o vás šířil pozitivní reklamu.
Komunikujte jinak než všichni kolem
Nejen s úsměvem, ale hlavně naprosto ukázkově komunikují na e-shopu svet-koupelny.cz. Zkuste jim napsat a uvidíte.
Komunikovat jinak stačí, to je celé “kouzlo”. Pokud vám to zní jednoduše, tak máte pravdu – nic těžkého na tom vážně není a výsledky to přináší opravdu skvělé. V článku, kde jsem psal o 4 pilířích, na které se musíte zaměřit, pakliže chcete uspět, byla jedním z bodů právě komunikace.
Ano, komunikace hraje společně s textovými informacemi na webu klíčovou roli. Tohle téma rozebírám do větší hloubky v mém posledním 🚀 programu ESHOP BOOST, kde ukazuji konkrétní věci, čím a jak se v rámci komunikace i textů na e-shopu odlišit. A odlišení rozhodně neznamená zvedat telefon a odpovídat na e-maily…
Náš příběh. Jak to celé vzniklo?
Na začátku bylo tohle logo, které mě inspirovalo. Upravili jsme si ho z 24 hodin na 14.
Víte, kdy jsem vůbec poprvé pochopil sílu téhle myšlenky komunikovat “tak trochu jinak”? Je to už hodně let zpátky. 🍔 To jsem jednou takhle čekal v autě na McDrive u McDonald’s a najednou si všiml loga, které tam před McDonaldem stálo na tom jejich typickém vysokém sloupu. To logo tehdy symbolizovalo otevření McDonaldu 24 hodin denně. Chvíli jsem se na něj díval a pak si řekl: týjo, tohle by bylo super přenést k nám na e-shop a odlišit se tím. Prostě takhle jasně ukážeme zákazníkům od kdy do kdy nás mohou kontaktovat a v jakém časem pro ně budeme plně k dispozici…
Od myšlenky k realizaci pár hodin
A takhle pak vypadalo logo u nás na e-shopu. Logo ale není důležité, klíčová je myšlenka komunikace jinak.
Jakmile jsem se vrátil k nám do e-shopu, řekl jsem kolegovi grafikovi ať udělá víceméně stejné logo akorát v našem designu. Místo 24 ať tam dá 14, což bude symbolizovat počet hodin, které budeme našim zákazníkům každý den k dispozici. Banner jsme umístili na každou stránku webu, zvýraznili jsme tuhle informaci i v sekci kontaktů a těšili se na to, jaké výsledky nám to přinese…
Je fakt, že ty na sebe nenechaly dlouho čekat. Tahle myšlenka, která víceméně vznikla ve frontě na McDrive, nám přinesla v čase stovky tisíc obratu navíc… A 14 hodin denně komunikujeme se zákazníky i na našem současném e-shopu x-trenink.cz a výsledky, které nám to přináší, jsou úplně stejně skvělé. 💪
🎥 Ve videu na začátku tohoto článku o všem mluvím více dopodrobna. ⬆️
Komunikujte, když ostatní "spí"
Takhle krásně sbíráme objednávky na našem e-shopu x-trenink.cz, když naše konkurence “spí”.
Celý princip této myšlenky je o tom, že naprostá většina e-shopů dnes komunikuje se zákazníky třeba od 8 do 16/17 hodin a tím to končí. Pak se jim nedovoláte. E-mailová odpověď na váš dotaz vám dorazí až budou znovu “v práci” a u počítače. Jenže když posíláte dotaz, tak chcete mít odpověď ideálně hned a jen málokdo je ochoten čekat do druhého dne. Internet je o rychlosti a kdo to pochopí, vyhrává.
My jsme si z této situace vytvořili hned skvělou konkurenční výhodu. Nastavili jsme naši novou službu tak, že budeme zákazníkům k dispozici každý den, tedy 7 dní v týdnu, od 8-22 hodin. V tomto rozpětí nám mohli napsat a nebo zavolat a dostali od nás odpověď na jejich dotaz hned. Logo jsme měli hotové – jen jsme si v něm změnili 24 na 14 a hodili do barev našeho tehdejšího e-shopu. 🙂
A stejné je to i na našem současném e-shopu x-trenink.cz, kde nám tahle služba přináší úplně stejně skvělé výsledky.
Ne každý má čas nakupovat během dne
Na x-trenink.cz jsme k dispozici našim zákazníkům nejenom na Smarstuppu od 6:30 do 22:00.
Musíte uvědomit, že ne každý má čas a prostor řešit věci během dne. Hodně lidí má čas nakupovat na internetu až když přijdou večer z práce domů a nebo až o víkendu. A pokud jim v tento čas nabídnete podporu v podobě zákaznické péče a vaší dostupnosti, získáváte tím automaticky obrovskou konkurenční výhodu, protože vaše konkurence v tento čas s největší pravděpodobností “spí”.
Výsledky hovoří jasně
Jedna z ukázek od nás z x-trenink.cz – půl desáté večer a objednávka za téměř 12 000 Kč…
My, když jsme začali přesně měřit výsledky této služby, tak jsme zjistili, že nám přináší navýšení obratu týdně o 30 – 50 000 Kč a to není málo. Když to vynásobíte 4 týdny a 12 ti měsíci, tak je to fakt zajímavé číslo. Na našem současném e-shopu nám dnes tato služba přináší výsledky ještě lepší. Na Smartsuppu jsem schopný po šesté večer přetavit 8 z 10 konverzací do objednávky a to je konverzní poměr, který není rozhodně k zahození. 😇
Získáte víc, než jen prodeje navíc
Tahle forma komunikace není ale primárně o prodejích, budete díky ní hlavně krásně přirozeně růst.
Jenže nejzajímavější na téhle formě komunikace není samotné navýšení obratu, které vám přinese, ale to, jak výbornou a opravdu jednoduchou formou budete budovat svůj brand. Konkrétně se jedná o to, že vaši zákazníci budou často doslova “v šoku” z toho, že s nimi někdo komunikuje třeba o půl deváté večer nebo o víkendu.
A co se stane, když přijde takovýto zákazník druhý den do práce…? Nebo jako v našem případě hokejista, kterému jsme pomohli vybrat správnou branku na trénink. Co řekne spoluhráčům v kabině, až jim o tom bude vyprávět druhý den na tréninku? Často se ho ani nemusí ptát, protože on se “pochlubí” sám.. Bude ještě plný emocí z toho, že s ním někdo o půl deváté večer komunikoval, dokázal mu odpovědět na jeho otázky, poradil mu a ještě mu třeba řekl, že mu stačí levnější varianta branky, protože na intenzitu jeho tréninku bude úplně v pohodě..
Přirozená forma reklamy je ta nejlepší reklama
Můj program ESHOP BOOST, kde se zaměřuji na 20% věcí, které přináší e-shopům 80% výsledků.
Přirozená forma reklamy funguje ze všech reklam nejlépe. A právě tu získáte naprosto přirozeně, když budete komunikovat tak, jak si tady říkáme. S milimetrovou přesností zacílíte na vjemy a emoce, které v marketingu rozhodují.
Právě tohle je pro mě klíčovým tématem, které řeším v rámci mého programu ESHOP BOOST. V něm se zaměřuji na 20% věcí, které ale přináší e-shopům 80% výsledků. Krok po kroku v něm ukazuji často malé změny, které když ale zrealizujete, tak zcela proměníte a nakopnete váš e-shop do úplně jiných čísel. Stejně tak, jako to platí u této formy komunikace.
Začněte hned teď + 1 extra tip
Podívejte se na další tipy v rámci komunikace, které jsem říkal na živém vysílání pro Smarstupp.
Pokud chcete navýšit váš obrat rychle a bez vysokých extra výdajů ať do reklamy nebo do celkového rozvoje vašeho e-shopu, začněte právě tady. Buďte vašim zákazníkům k dispozici výrazně déle než vaše konkurence. Nechte je, ať vám mohou napsat e-mail, napsat přes live chat nebo vám zavolat klidně do 22 hodin do večera a také pro ně buďte k dispozici i o víkendu. Uvidíte, že vám tahle malá změna přinese skvělé výsledky prakticky okamžitě. 💡Samozřejmě, pokud byste v tom chtěli jít ještě dál, mrkněte na mé programy ESHOP BOOST a ESHOP RESTART.
A ten tip na závěr? Podívejte na záznam živého vyslání, které jsme dělali společně se Smartsuppem. Ukazoval jsem v něm několik dalších skvělých tipů jak díky komunikaci perfektně růst a prodávat, video máte hned tady nad tímto odstavcem. ⬆️
Máte dotaz kolem e-shopu? Napište mi
Podívejte se na můj e-shop x-trenink.cz.
Co si o tomto tématu myslíte? Jaký je na to váš názor? Budu rád, když se o něj podělíte dole v rámci diskuze pod tímto článkem. ⬇️ A pokud máte jakoukoliv otázku kolem vašeho e-shopu nebo vašeho podnikání nebojte se mi napsat. Rád vám řeknu svůj názor i doporučení na konkrétní situace, abyste se posunuli nejen dopředu, ale dělali hlavně věci, které vám přinesou výsledky. V rámci individuální spolupráce pak můžeme jít ještě hlouběji.